Contactgegevens
Adres:
Semeinszstraat 8
1601 NR Enkhuizen
Telefoon: 0228 31 81 97
E-mail: info@bijwoestenburg.nl
Een keuring naar de staat van jouw onderneming, dat is het idee. Als je al langer als ondernemer werkzaam bent, dan kan het goed zijn om eens stil te staan en te kijken of alles nog wel juist is ingericht en bij jou en jouw onderneming past. Zijn de keuzes die bij de start zijn gemaakt nog steeds de juiste of kan er hier en daar wat verbeterd worden? Misschien is de regelgeving inmiddels wel veranderd en laat je voordelen liggen. Wij kunnen eenvoudig checken of je op de onderstaande vijf punten en tevens veel gehoorde vragen, nog op de juiste weg zit. Met een vers paar ogen en binnen een uur is de APK klaar!
Moet je een eenmanszaak blijven of over naar een BV? Of juist andersom? Wat is de juiste keuze in jouw situatie? Dit hangt af van de resultaten die je boekt, maar ook van het werk dat je doet en jouw toekomstplannen. Wil je privé minder risico lopen of is dat geen probleem? De kosten voor een BV zijn bijvoorbeeld vaak wat hoger. Levert dat ook wat op of is de accountant of boekhouder de enige die er profijt van heeft? In een eenmanszaak en bij een VOF heb je weer vele belastingvoordelen die een BV niet kent. Aan de andere kant kun je met een BV de belasting vaak weer wat uitstellen. Er zijn in beide gevallen dus veel voor- en nadelen. De keuze is vaak echter niet lastig als er even kort over wordt gesproken.
Is de manier waarop jij jouw administratie doet voor jou prettig of kan het eigenlijk moderner? Of je nu meer van het digitale of het papieren tijdperk bent, in beidegevallen kunnen zaken vaak handiger worden ingericht en opgepakt.
Het is tegenwoordig steeds makkelijker om de administratie papierloos te voeren, dat eigenlijk in alle gevallen veel tijd scheelt. Een factuur die je binnen krijgt, betaal je direct en e-mail je gelijk door naar het e-mailadres van de administratie om het verder op te pakken. Ook kan je met een app een foto maken van de benzinebon om die bon daarna gelijk in de prullenbak te gooien. Je hoeft dus niet meer aan het eind van elke maand facturen en bonnetjes te verzamelen en te verwerken. Alles is al direct bijgewerkt. Een verkoopfactuur maak je in een online software. Daar wordt de factuur omgezet in een .pdf, die je meteen naar de klant kan sturen. Je ziet wanneer de factuur betaald is en als de betaling te laat is, is de herinnering met één klik verstuurd.
Heb je niks met laptops en apps? Dan kan het ook op papier. Wij zorgen er evengoed voor dat de mutaties van jouw zakelijke bankrekening dagelijks digitaal bij ons binnenkomen. Dat scheelt een hoop overtypen en dus weer tijd, maar jij houdt het gewoon bij het oude.
Voor een deel hangt het antwoord samen met de ondernemingsvorm. Maar er is natuurlijk meer. Want moet je de auto nu zakelijk of privé rijden? Moet je investeren of niet? Of betaal je niet veel te veel belasting?
In een onderneming heb je met meerdere belastingen tegelijkertijd te maken en elke belastingsoort kent zijn eigen regels. Het is teveel om allemaal in je eentje bij te houden. Daarnaast verandert er elk jaar veel. Daarom hebben wij meerdere medewerkers op kantoor die bekend zijn met de belastingen en hun kennis bijhouden. Elke aangifte wordt opgesteld door diegene die bekend is met de materie. Ook rouleren wij om er voor te zorgen dat er regelmatig een vers paar ogen naar de aangifte kijkt.
Wij zijn goed bereikbaar. Er is altijd iemand aanwezig die je snel antwoord kan geven op vragen. Bel of loop gerust naar binnen voordat je een aanschaf doet of een nieuwe stap zet, om er zeker van te zijn dat je niets over het hoofd ziet en achteraf blijkt dat het voordeliger had gekund. Want als je als klant vragen niet op tijd stelt, dan is het voor ons achteraf lastiger om goed te helpen.
Weet je eigenlijk wat er gebeurd als je stopt met de onderneming? In veel gevallen moet er bijvoorbeeld nog afgerekend worden met de belastingdienst. Als je je daar op tijd op voorbereid, dan is er niks aan de hand en kun je de schade misschien zelfs nog wat beperken. Kom je daar pas achter als je stopt, dan ontstaat er vaak een probleem.
Het pensioen van ondernemers is vaak niet of nauwelijks geregeld, terwijl de periode waarin je geld verdient juist de periode zou moeten zijn waarin je dit soort zaken in orde maakt. Je moet zorgen dat je nu goed leeft, maar er ondertussen ook voor zorgen dat je een inkomen hebt als je stopt. Dat hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn, je moet het gewoon bespreken en oppakken.
Probeer er voor te zorgen om de belasting die je over de winst van dit jaar moet betalen, ook al gedurende dit jaar betaald, in plaats van achteraf. Aan het einde van elk jaar zou je eigenlijk de belasting al grotendeels betaald moeten hebben. Je voorkomt dan achterstanden bij de belastingdienst op het moment dat het werk (tijdelijk) wegvalt of wanneer je stopt.
Besteed jij jouw tijd aan de juiste werkzaamheden? Kijk je wel naar de juiste cijfers? Het kan wel eens goed zijn om een vers paar ogen te laten meekijken. Wellicht zien wij dingen bij andere klanten waar jij je voordeel mee kunt doen of kun je zaken efficiënter aanpakken. Dat kan zijn op het gebied van de administratie, maar bijvoorbeeld ook op het gebied van personeel. Misschien moet je een en ander wel administratief splitsen of kost de huidige splitsing alleen maar tijd en geld.
Het is leuk om met iemand over jouw bedrijf te praten en te kijken of je tot
nieuwe inzichten of tips kunt komen. Vervolgens loop je met nieuwe zin en goede ideeën de deur uit!
Maak hier een afspraak voor de gratis check-up!
"*" geeft vereiste velden aan
Of bel ons: 0228 31 81 97
Jouw gegevens worden alleen door BijWoestenburg gebruikt en zullen niet aan derden worden gegeven.